پیامک

چگونه فوتبالیست شویم؟

چگونه فوتبالیست شویم؟

چگونه فوتبالیست شویم؟

چگونه فوتبالیست شویم سوالی است که ممکن است برای تمام نوجوانان در یک سن خاصی پیش بیاید. معمولاً همه نوجوانان و جوانان دوست دارند فوتبالیست شوند. اما آیا واقعاً راه رسیدن به آن چیست. معمولا اغلب جوانان و نوجوانانی که دوست دارند فوتبالیست شوند نمی دانند که چگونه این کار را انجام دهند یا به اصطلاح برای اینکه یک فوتبالیست حرفه ای شوند باید چه کاری انجام دهند. ما در این مقاله سعی کرده ایم راهکارهایی را برای فوتبالیست شدن افراد توضیح دهیم. برای اینکه بدانید چگونه باید یک فوتبالیست شوید ادامه مقاله را همراه ما باشید.

چگونه فوتبالیست شویم؟

چگونه می توانیم فوتبالیست شویم؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه فوتبالیست شویم شما لازم است که نکات خاصی را بدانید.برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای شانس گزینه بسیار مهم می باشد. اما علاوه بر شانس می توان برخی از اصول و فرصت ها را دنبال کرد تا به یک فوتبالیست تبدیل شد. این شغل بسیار رویایی است و اغلب افراد به آن علاقه دارند. زیرا در کنار اینکه یک ورزش بسیار محبوب است درآمد بسیار خوبی نیز دارد.

علاوه بر این افراد معروفی که در این رشته ورزشی شناخته شده هستند بسیار مورد احترام مردم قرار می گیرند. آن ها حتی سال ها بعد از کنار گذاشتن ورزش نیز همچنان در ذهن مردم هستند و مردم آن ها را دوست دارند. سالانه حدود یک و نیم میلیون بازیکن در آکادمی سازمان یافته فوتبال به بازی می پردازد. اما تنها ۱۸۰ هزار نفر از آن ها وارد لیگ برتر می شود.

با توجه به این آمار این سوال پیش می آید که چگونه به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شویم. در ادامه توصیه های آورده شده است که به شما کمک می کند به یک بازیکن حرفه ای و شناخته شده تبدیل شده و وارد لیگ برتر شوید.

چگونه فوتبالیست شویم؟

آغاز از سنین پایین

باید گفت برای اینکه شما به یک فوتبالیست تبدیل شوید بهتر است که از سنین پایین شروع کنید. اگرچه حتما لازم نیست حتماً فوتبال از سنین پایین آغاز شود. اما برای اینکه می توانید به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شوید بهتر است که از سنین پایین و با تمرین بیشتری این کار را آغاز کنید. در صورتی که شما ۱۰ سال سن داشته باشید و از ۷ تا ۸ سالگی آموزش فوتبال را آغاز کرده باشید و به صورت مکرر تمرین داشته باشید فرصت بیشتری برای دستیابی به موفقیت دارید.

به همین دلیل است که آکادمی باشگاه بارسلونا برای رشد بازیکنان نوجوان تلاش می کند. این باشگاه به نوجوانانی که به فوتبال علاقه دارند کمک می کند که عملکرد فوتبالیشان در سنین بزرگسالی به سطح نخبگان برسد. البته افرادی هستند که در سنین بالا نیز توانسته اند به نقطه اوج در فوتبال برسند. بنابراین اگر فکر می کنید برایتان دیر شده نگران نباشید و از همین حالا تمرین هایتان را آغاز کنید. اما به طور کلی می توانم به شما بگویم که تمرین کردن از سنین پایین می توان مسیر موفقیت شما را هموارتر کند.

چگونه فوتبالیست شویم؟

تلاش و از خود گذشتگی

یکی از کارهایی که شما را به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل می کند از خود گذشتگی و تلاش می باشد. کریستیانو رونالدو دارای ۵ توپ طلا می باشد و در جهان به عنوان یکی از بهترین بازیکنان شناخته می شود. او می گوید که اگرچه استعداد در مسیر فوتبالیست شدن بسیار مهم است. اما تنها راه حرفه ای شدن نیست. همچنین اضافه می کند بازیکنان باید تمام خود را وقف کار و تلاش برای این حرفه بکنند.

به موقع برای تمرین هایشان حاضر باشند و گاهی اوقات نیز سعی کنند که نقاط ضعف خود را برطرف کرده و با صبر و حوصله به تمرین و تلاش و کوشش بپردازند. زمانی که شما می بینید بازیکنی مانند لیونل مسی ضربه آزاد را به سه گوشه دروازه می فرستد شاید احساس کنید که او جادوگر است یا اینکه خداوند به او ویژگی هایی که می تواند این کار را انجام دهد. اما ما به شما می گوییم که این کار تنها حاصل سال ها تمرین و تکرار است.

باشگاه منچستر سیتی اعلام کرده کار و تلاش حتما باید برای شما لذت به همراه داشته باشد. او به بازیکنان جوان می گوید مهمتر از پیشرفت این است که شما از بازی کردن فوتبال لذت ببرید. گفته است اگرچه فوتبال شغل شما  می باشد اما از اینکه فوتبال بازی می کنید و حتی نگاه می کنید باید لذت ببرید. این جمله دقیقاً همان چیزی است که دیوید بکهام نیز آن را تایید کرده است.

دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد می باشد. می گوید اگر از من بپرسند که چگونه به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شویم به آن ها می گویم از اینکه فوتبال بازی می کنید نهایت لذت را ببرید. در این بازی سعی کنید از خود گذشتگی داشته باشید و با صبر و تلاش مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید.

چگونه فوتبالیست شویم؟

پیوستن به یک تیم

ورزش فوتبال یک ورزش تیمی است. شما برای اینکه شما به یک فوتبالیست تبدیل شوید لازم است که به یک تیم ملحق شده و به صورت تیمی در مسیر موفقیت تلاش کنید. شما حتماً باید برای رشد خود در این حرفه مرتباً بازی کنید تا بتوانید در معرض دید افرادی که به دنبال استعداد می گردند باشید. استعدادیاب ها می توانند شما را به یک بازیکن بسیار حرفه ای تبدیل کنند.

از اینکه تیم خود را تغییر دهید هرگز نترسید اینکه به تیم خود وفادار باشید. بسیار خوب است اما گاهی می تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد. پس بهتر است شما تیمی را انتخاب کنید که دارای یک مربی خوب باشد و در سطح بالایی بازی کند. این کار برای شما بسیار مناسب می باشد. بنابراین اگر می خواهید فوتبالیست حرفه ای شوید حتماً به دنبال محیط هایی بگردید که بتوانید استعداد های خود را در آن شکوفا کنید.

چگونه فوتبالیست شویم؟

رژیم غذایی سالم و تمرین

برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای لازم است که شما آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشید. برای رسیدن به این آمادگی جسمانی لازم است که حتماً غذاهای سالمی بخورید و مرتباً ورزش کنید. شما در تمرینات مسابقات انرژی بسیار زیادی از دست می دهید. بنابراین خوردن غذاهای مقوی و سالم می تواند این انرژی را به شما بازگرداند و شما را در رسیدن به موفقیت یاری دهد.

غذاهایی که شما استفاده می کنید باید سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کافی برای بدنتان باشد. همچنین مایعات لازم را به بدنتان برساند تا کمبود آب ناشی از فعالیت شما را جبران کند. لیونل مسی از جمله فوتبالیست هایی است که دارای رژیم غذایی بسیار سخت و پیچیده ای می باشد. او مقدار زیادی آب ماهی غلات کامل میوه تازی و سبزیجات را مصرف می کند.

کریستیانو رونالدو نیز از یک رژیم غذایی خاص پیروی می کند. رژیم غذایی او سرشار از ماهی و تخم مرغ می باشد. اگر شما نیز دوست دارید که زمانی به فوتبالیست حرفه ای تبدیل شوید از همین حالا تنقلات و غذاهای شیرین را کنار بگذارید.

رونالدو در این مورد می گوید تمرین حتماً باید با رژیم غذایی همراه باشد. من رژیم غذایی با پروتئین بالا و غلات کامل، میوه و سبزیجات مصرف می کنم و به طور کامل شکر و غذاهای شیرین را کنار گذاشته ام. برنامه تمرینی متناسب باید با توان فرد برابر باشد. بدن در دوران بلوغ تغییرات طبیعی را تجربه می کند که در هنگام ورزش و تمرین حتماً باید این تغییر را در نظر گرفته شود.

برای اینکه آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید حتماً باید نکاتی را رعایت کنید. زیرا لازم است که شما در ۹۰ دقیقه درون زمین دوام بیاورید و بتوانید بدوید و به خوبی بازی کنید. به شما توصیه می کنم که قبل از هر جلسه تمرین برای اینکه خطرات احتمالی ناشی از دویدن را کاهش دهید. حتماً چند دقیقه با حرکات کششی بدن خود را گرم کنید. شما باید در انجام تمریناتتان تعادل داشته باشید و به صورت مساوی از بالاتنه و پایین تنه خود کار بکشید.

چگونه فوتبالیست شویم؟

داشتن مدیر برنامه

فوتبال از جمله کارهای امروزی به شبکه های کاری احتیاج دارد. زمانی که در این رشته ورزشی با افراد بزرگی در ارتباط باشید حتماً می توانند به شما کمک کنند. آن ها اگر به نفع شما لابیگری کنند بسیار ساده تر می توانید مسیر موفقیت را طی کنید. اما برای این ارتباطات مهم است که حتماً یک مدیر برنامه مطرح داشته باشید.

مدیر برنامه ها نقش بسیار گسترده ای در موفقیت فوتبالیست ها دارند. آن ها باشگاه های مناسبی را برای موکلان خود پیدا کرده و مبالغ خوبی را برای قراردادهای بازیکنان  دریافت می کنند.

 در بسیاری از موارد این مدیر برنامه ها به بازیکنان مراجعه می کنند و در مواردی نیز بازیکنان مجبور می شوند از آن ها کمک بگیرند. هر سال فدراسیون فوتبال همه کشورها فهرستی از مدیر برنامه های تایید شده را منتشر می کنند. بازیکنانی که به دنبال بستن قرارداد هستند می توانند از این افراد کمک بگیرند.

اگر شما نیز به دنبال یک مدیر برنامه خوب هستید حتماً در مورد او تحقیقاتی انجام دهید و سعی کنید رابطه ها و ارتباطات او را بشناسید. زیرا اغلب مدیر برنامه ها رابطه خوبی با مقامات باشگاه و مربیان ندارند.

چگونه فوتبالیست شویم؟

داشتن رزومه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای فوتبال شدن داشتن رزومه می باشد. شما باید در مورد پست ها ویژگی ها و موفقیت خود نکات برجسته ای را انتخاب کرده و آن ها را در روزنامه حرفه ای خود یادداشت کنید. این رزومه برای استعدادیاب ها و کارفرمایان ارسال کنید تا آن ها با توجه به رزومه شما از شما تست بگیرند.

همچنین به شما کمک کنند تا به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شوید. علاوه بر این تهیه رزومه به شما  کمک می کند تا نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کرده و خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا